Çayın Faydaları ve Zararları

Çayın faydaları denince ilk akla gelen zihinsel yorgunluğu gidermeye yardımcı olmasıdır. Çayın zararları ise günde 4 bardaktan fazla tüketiminde görülebilmektedir.

Çayın Faydaları ve Zararları

Günümüzde çay; sudan sonra en çok tükettiğimiz bir türlü vazgeçemediğimiz içeceklerin arasında yer almaktadır. Bol yağış alan yerlerde yetişen çay, ülkemizde Karadeniz Bölgesinde yetişmektedir. Çayın taze ve kuru olmak üzere birçok farklı çeşidi bulunmaktadır. Dünyada çay üretimi konusunda 5.sırada Türkiye yer almaktadır.

Çayın Faydaları ve Zararları

Yaz ve kış aylarında bol miktarda tükettiğimiz çayın faydaları sağlık için önemini halen korumaktadır. Şekersiz olarak düzenli bir şekilde çay tüketimi sağlık açısından birçok olumlu etki ile karşılaşmanızı sağlar. Bu yazımızda çayın faydaları ve zararları konusunu detaylı bir şekilde inceledik.

Çayın Faydaları

  • Çayın faydaları denince ilk akla gelen zihinsel yorgunluğu gidermeye yardımcı olmasıdır.
  • Kolon kanserine yakalanma ihtimalinizi en az seviyeye düşürür.
  • Midenin çalışma sistemini güçlendirir.
  • Guatr, kolera gibi hastalıkların tedavisinde kullanılabilir.
  • Diş ve diş eti problemlerinde etkilidir.
  • Ağız kokusu gibi problemlerden kurtulmanızı sağlar.
  • Antioksidan özelliği bulunur.
  • Günde en fazla 3 bardak tüketilen çay kalp krizi riskinizi önlemektedir.
  • Kemik sağlığını korumaya yardımcı olur.
  • Bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağladığı çayın faydaları arasında bilinmektedir.
  • Kansere yakalanma ihtimalinizi en az seviyeye indirir.
  • Sindirim sistemi için önemli bir etkiye sahiptir.
  • Çok fazla kalori içermez.
  • Metabolizmayı hızlandırmayı sağlar.
  • Stres, depresyon gibi sorunların etkilerini azaltır.
  • Yorgunluğu gidermek için birebirdir.
  • Sinir sistemi üzerinde olumlu birçok etkisi bulunmaktadır.

Çayın Zararları

Çayın zararlarından etkilenmemek için aşırıya kaçılmamalı. Her gün düzenli bir şekilde abartıya kaçmadan içilen çayın hiçbir zararı yoktur.

Önemli birtakım hastalıklarınız bulunuyorsa, çayın zararları bünyenize ve rahatsızlığınıza göre etki gösterebilir. Bu durumda çay tüketmek için doktorunuza danışmanız daha iyi bir sonuç almanızı sağlayacaktır.

  • Şekerli bir şekilde çay tüketimi yararlı etkilerini yarı yarıya azaltır. Bu yüzden tatlandırmak için bal veya limon kullanabilirsiniz.
  • Çayın zararları günde 4 bardaktan fazlası tüketiminde görülebilmektedir.
  • Fazla tüketiminde özellikle yaşlılarda kalp çarpıntısına, ritim bozukluğu gibi problemlerin yaşanmasına sebep olabilmektedir.
  • Demir eksikliği problemleri yaşamamak için, limonlu su ve şekersiz olarak tüketmeniz gerekmektedir.
[Toplam:10    Ortalama:5/5]

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here