Balığın Faydaları ve Zararları

Balığın faydaları arasında bağışıklık sistemini güçlendirmesi ve vücut sağlığını dengelemesi gibi önemli etkenler bulunur.

Balığın Faydaları ve Zararları

Haftada en az 2 kez balık tüketmenin zihinsel ve ruhsal sağlığımıza birçok olumlu etkisi bulunmaktadır. Özellikle kış aylarında tüketilen balık birçok hastalıktan korumaya yardımcı olmaktadır.

Balığın faydaları arasında bulunan; hafızayı ve zihni güçlendirici etkisi, tüm uzmanlar tarafından kabul edilmiş bir gerçektir.

Balığı pişirme şekliniz, tercih ettiğiniz balık türü ve balığın tazeliğine göre değişim gösterebilmektedir. Buzhane balığı olarak satılan taze olmayan deniz ürünlerinin, günlük taze balıklara göre faydalı etkilerinde yarı yarıya bir azalma görülmektedir. Bu nedenle her balığı mevsiminde ve taze bir şekilde tüketmek sağlık için en iyi çözüm olacaktır.

Balığın faydaları arasında bağışıklık sistemini güçlendirmesi ve vücut sağlığını dengelemesi gibi önemli etkenler bulunur.

Kalbi koruması ve damar tıkanıklıklarını engellemesi de düzenli balık tüketimlerinde etkisini hissettirmektedir. Saçlara ve cilde de büyük etkisi olan balığın, içerdiği omega-3 yağı sayesinde balığın faydalarını kısa sürede görebilmeniz mümkün.

Balık içerdiği A, D, E, B2, B12 ve B13 vitaminleri ve birçok mineral sayesinde, vücudun ihtiyacı olan bütün besinlerini karşılamaya yardımcı olur. Lakin, balığı kızartarak yemek yerine, fırında buharlı bir şekilde pişirmek sağlığınıza olan yararlı etkilerini daha fazla arttıracaktır.

Her gıda da olduğu gibi balığın faydaları ve zararları da bulunmaktadır.

Balığın Faydaları

  • Balığın faydaları denince ilk akla gelen; zihni açar, zekayı güçlendirir ve unutkanlığı gidermesidir.
  • İçerdiği Omega 3 sayesinde cildi besler, tazeler ve parlak bir görünüme ulaşmasını sağlar.
  • Saç tellerinin güçlenmesini sağlayarak, saç dökülmelerinin azalmasını sağlar.
  • Haftada en az 2 kere balık tüketmek, kalp hastalıklarının birçoğuna yakalanma ihtimalinizi azaltır.
  • Göz sağlığını koruyarak, birçok göz hastalığına yakalanma ihtimalinizi düşürür.
  • Görüş kalitesini arttırır, uzak ve kısa mesafe görüşün dengelenmesini sağlar.
  • Psikolojik dengeyi düzenler, sinir sistemini güçlendirmeye yardımcı olur.
  • Çocukların gelişimini hızlandırarak, zekalarının gelişmesine yardımcı olur.
  • Özellikle Kılıç balığı, kemik erimesini durdurur ve kemik sağlığını güçlendirmeye yardımcı olur.
  • Balık önemli bir protein deposudur.
  • Vücudun gerekli enerji ihtiyacını karşılar.
  • Antioksidan içerir.
  • Yüksek tansiyonu önleyerek, düşük tansiyonun yükselmesine yardımcı olur.
  • Özellikle hamile kadınların haftada en az 3 kere düzenli bir şekilde balık tüketmesi gerekmektedir.

Balığın faydaları olduğu gibi zararlı durumları da olabilmektedir.

Balığın Zararları

Balığın zararları söz konusu olduğunda öncelikle balık alırken dikkat etmemiz gerekenleri bilmeliyiz.

Balığın zararlarından etkilenmemek için en önemli konu taze balık tercih etmek olacaktır. Taze balık, insan vücuduna hiçbir şekilde zarar vermemektedir.

Taze olmayan balıklar ise, istenmeyen tepkimelere yol açabilir. Taze olmayan balığın zararları sonucunda ise zehirlenme gibi durumlar yaşanabilmektedir.

Ton balığının zararlarından en önemlisi, içerdiği yoğun cıvadan dolayı fazla tüketilmemesi gerekir. Fazla tüketilen ton balığı zehirlenmelere yol açabilir. Bayat balık ile tüketilen süt ürünleri, zehirlenmelerin şiddetini arttıracaktır. Bu nedenle her ihtimale karşı balık tüketiminden itibaren 6 saat boyunca süt ürünü tüketilmemesi tavsiye edilmektedir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here