Brokolinin Faydaları ve Zararları

Brokolinin faydaları ve zararları incelendiğinde aşırı tüketim yapılmadığı sürece bilinen bir sakıncası bulunmamakta, fazla tüketildiğinde ise vücutta iyot emilimine yol açmaktadır.

Brokolinin Faydaları ve Zararları Neler?

Brokoli renk itibariyle koyu yeşil, birazda kahverengiye çalan veya morumsu renklere sahiptir. Karnabahara benzeyen brokoli namı diğer minyatür ağaçtır. Brokoli lahanagiller familyasına ait bir bitkidir. Yakınçağ Avrupası’nda egzotik bir bitki olarak görünse de 1900 yıllarda tüm dünya tanımıştır.

Brokolinin vitaminleri çok çabuk ölür, brokolinin faydaları yok olurlar. Brokoliyi 5-10 dakikadan fazla haşlamak brokolinin faydalarını yok edebilmektedir. Hatta buharla haşlamak daha mantıklıdır.

Brokoli çiğ olarak da tüketilebilen bir sebzedir. Sarımsaklı yoğurtla tüketimi yaygındır. Haşlanmış brokoliye ezilmiş sarımsak, yağ ve limonla hazırlanmış bir sos oldukça yakışmakta ve daha da yararlı bir hale gelmektedir. Tavsiye edilen tüketim şekli ise kızartması veya haşlama olarak tüketmektir.

Brokolinin Faydaları Zararları

Brokolinin faydaları ve zararları göz önüne alındığında aşırı tüketim yapılmadığı sürece bilinen bir sakıncası bulunmamaktadır. Brokolinin zararları arasında en önemli etkisi, fazla tüketildiğinde vücutta iyot emilimine yol açmasıdır.

Brokolinin Faydaları

Brokolinin faydaları denildiğinde en yaygın olarak karşımıza çıkan etkisi; kanser oluşumuna sebep olan radikalleri yok ederek kanser oluşumunu büyük ölçüde ortadan kaldırmasıdır.

Kullanımı ise, haşlayarak suyu içilir. Kansere sebep olan radikallerin vücuttan atılımı zor olmasına rağmen brokolinin suyu bu radikallerin atılımını kolaylaştırmıştır. Brokolinin sindirimi kolaydır.

İçindeki yoğun lifler sayesinde brokolinin 100 gramı vücudun ihtiyacı olan liflerin %10 unu karşılamak mümkündür. Ayrıca cilt güzelliğinden de kullanılan brokoli, cildi canlandırır ve yaşlanmaya karşı korur. E ve C vitaminleri sayesinde cilt hücrelerinin yenilenmesini sağlar. Detoks etkisi sağlar. Brokolinin faydaları oldukça fazladır.

Havaların soğumasıyla kendini hissettiren romatizma ağrılarına da içeriğinde bulunan sulfophane maddesi sayesinde, ağrıların hafiflemesine yardımcı olur. İçeriğindeki potasyum sayesinde sinir sistemini etkili bir şekilde destekler. K vitamini cildi güzelleştirir ve kemik sağlığını korur. Magnezyum sayesinde tansiyonun dengelenmesine yardımcı olur.

Brokolinin saçlar üzerinde de etkisi oldukça fazladır. Saç dökülmelerine karşı etkilidir. Saçların uzamasını ve saç derisinin yağ dengesini korur. Kansızlık hastalığı olarak bilinen anemi rahatsızlığının tedavisinde yardımcı olur.

Brokolinin Zararları

Brokoli her sebze gibi fazla tüketildiğinde vücutta iyot emilimine yol açar. Brokolinin zararları arasında en önemli olanda vücuttaki iyot emilimidir.

Sigara içen kişilerin de brokoli tüketmesi tehlikelidir. Mide ve cilt hastalıklarını tetikler. Aşırı tüketiminde mide de şişkinlik ve ekşimeye sebep olur. İdrar yolu hastalıklarında yakınanlar dikkatli tüketmelidir, vücutta su kaybına neden olmaktadır.

Çocuklarda fazla tüketildiği takdirde alerjiye sebep olması brokolinin zararları başlığı altında sunabileceğimiz diğer bilgidir.

[Toplam:13    Ortalama:5/5]

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here